Dokáže zomrieť, aj keď je nesmrteľný?

Ak ste sa niekedy zamýšľali nad tým, ako sa dá zabiť superhrdina, ktorý má schopnosť neustále sa regenerovať, tak čítajte ďalej.

Undead Unluck je jedným z najnovších Shonen Jump kúskov, ktoré sa vďaka americkému vydavateľstvu Viz media dostali aj na západný trh. Prvý zväzok tejto mangy obsahuje sedem kapitol, v ktorých spoznávame svet veľmi podobný tomu nášmu, aj keď pritom taký odlišný. Hlavným rozdielom je najmä existencia zvláštnych, nadprirodzených schopností, ktorými niektorí ľudia disponujú. A že to nie sú vždy len prospešné schopnosti!

Takýmto človekom je aj naša hlavná hrdinka Fuuko. Nenapraviteľnú romantičku spoznávame, parafrázujúc Klub bitkárov, at very strange time in her life. Mladá dievčina práve dočítala svoju obľúbenú šódžo mangu (komiks venovaný mladým ženským čitateľkám) a pripravuje sa na samovraždu skokom z výšky. Jej schopnosťou je totižto obrovské nešťastie. Ktokoľvek sa jej dotkne, postihne ho obrovská smola, najčastejšie končiaca brutálnou smrťou, a preto sa rozhodne svoj nešťastný život ukončiť. Chápajúc, že nikdy nebude schopná zažiť plnohodnotný romantický vzťah, Fuuko nevidí zmysel v pokračovaní svojho života.

Jej samovraždu ale preruší mohutný a úplne nahý muž, ktorý v snahe zachrániť jej život končí s veľkým nožom priamo v bruchu. Fuuko šokuje jeho reakcia na tento fakt – muž totižto nereaguje prakticky nijako, akoby bol na podobné situácie zvyknutý. Keď napokon prichádza muž brutálnym spôsobom o hlavu a neumiera, naopak začne mu dorastať nové telo, Fuuko všetko pochopí. Do jej života vstúpil človek s podobným darom ako je ten jej.

Toho pomenúva Andy, čo je slovná hračka slova undead, teda nemŕtvy. Tak sa jej totižto excentrický Andy predstavil. Čoskoro zisťuje, že jeho úmysly ohľadom záchrany jej života neboli tak úplne nezištné. Vysvetľuje jej, že už sa mnohokrát pokúsil o samovraždu, avšak neúspešne. Práve Fuukinu schopnosť vidí ako jednoduchú cestu ku svojej definitívnej smrti. Tá však nesmie byť len taká hocijaká, lež čo najbombastickejšia!

Pocity, ktoré v čitateľovi prvý zväzok Undead Unluck vyvoláva sú presne také, aké by ste očakávali od dobrého moderného šónenu, ako napr. My Hero Academia, Jujutsu Kaisen alebo Demon Slayer. Spojte zaujímavé postavy, kusisko podarenej akcie a poriadnu dávku dobre fungujúceho humoru a máte to! Manga má solídne tempo, porovnateľné s akýmkoľvek iným súčasným šónenom a aj vďaka tomu je sledovanie (ne)úspešnej snahy Fuuko a Andyho naplniť svoje plány naozaj poriadne zábavné.

Kresba vás tiež určite zaujme. Je miestami bláznivá, miestami detailná, avšak vždy veľmi dynamická a najmä prehľadná. Hoci ničím nevytŕča, rozhodne čitateľa ani neurazí.

Priznám sa, z osobného hľadiska som si čítanie prvého zväzku Undead Unluck naozaj užil. Zaujímavé schopnosti, postavy, ktoré majú výbornú dynamiku a chémiu, rovnako tak aj výborné bojové scény, pri ktorých budete hrdinom držať palce, ale i sa o nich poriadne báť. Navyše, Undead Unluck ukazuje drvivú väčšinu času obrovský potenciál. Postupné odkrývanie reálií zvláštneho sveta, ale i minulosti hlavných hrdinov boli skutočne zaujímavé a prikovali ma na spodok kresla.

Ak hľadáte neopozeranú, veľmi zábavnú šónen mangu, ktorá je solídnym voľnočasovým čítaním, Undead Unluck rozhodne nebude krokom vedľa. Dajte im šancu! Fuuko a Andy si to rozhodne zaslúžia.

Pripravili sme pre vás s autorom článku, Martinom Šugárom GIVEAWAY súťaž o prvý diel tejto skvelej manga série. Stačí ak si rozkliknete príspevok na instagrame, do komentáru napíšete tip na komiks alebo knihu a ste v hre! Súťaž potrvá  do pondelka 4. apríla. Víťaza vyhlásime a kontaktujeme hneď nasledujúci deň!

Túto manga sériu u nás v Nekonecno.sk nájdete hneď skladom, neváhajte a uchmatnite si svoj kúsok nesmrteľného superhrdinu a večnej smoliarky - Undead Unluck 01Undead Unluck 02

Článok pre Nekonecno.sk sme pripravili v spolupráci s Martinom Šugárom.